פרס לנשיא גוואטמלה: עוקבים אחרי רוהאני

    אבי יעקב | צילום: מארק ניימן, לע''מ No Comments on פרס לנשיא גוואטמלה: עוקבים אחרי רוהאני
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ערך הבוקר קבלת פנים ממלכתית לנשיא גואטמלה אשר הגיע לביקור ראשון של נשיא גוואטמלי בישראלי, בלוויית שר החוץ, שר ההגנה ושר החקלאות. השניים נשאו דברים במהלכם התייחסו לקידום תהליך השלום בין ישראל ולפלסטינים.

    בפתח דבריו אמר הנשיא פרס: "ברוך הבא למדינת ישראל ולירושלים, אנו מקבלים אותך פה כנשיאה של גוואטמלה, חברה של ישראל חברה לשלום. בפני מדינת ישראל שני אתגרים חשובים: המשך המשא ומתן עם הפלסטינאים שעל אף הקשיים אני מקווה כי נגיע להישג במשא ומתן ולפריצת דרך משמעותית לטובת שני הצדדים". בהקשר האיראני הנשיא המשיך ואמר: "על איראן לשנות את מדיניותה, אף מדינה אינה מאיימת על איראן, איראן היא המאיימת על בטחון מדינת ישראל ועל העולם כולו. הסנקציות הכלכליות פועלות על איראן ואנו רואים את השפעותיהן. אנו מחכים לראות אם הצהרותיו של הנשיא רוחאני יהפכו למציאות, או יישארו אוסף של מילים בלבד".

    הנשיא פרס הדגיש כי למדינת ישראל ולגוואטמלה פוטנציאל אדיר בהרחבת שיתופי הפעולה ואמר: "ביקורך הוא הזדמנות להרחבת שיתופי הפעולה, בעידן זה בו גוואטמלה מתקדמת לעתיד של חדשנות ומדע. אנו רואים את המאמץ האדיר שאתה עושה על מנת להתגבר על בעיות העבר ומעריכים זאת".

    נשיא גוואטמלה הודה לנשיא פרס על הדברים ופתח בתקוותה של גוואטמלה לשלום באזור ואמר: "גוואטמלה מייחלת לשלום באזור ולביטחון עם ישראל ומדינת ישראל. גם אנו עברנו תהליך משא ומתן ארוך לאחר תקופה קשה ואנו מקווים כי תגיעו גם אתם לשלום אמתי המבוסס על הסכמות הצדדים. בין ישראל לגוואטמלה ידידות אמיצה, ואנו מרגישים מאז ומתמיד אחים של אזרחי ישראל". בהקשר הסוגיה האיראנית אמר נשיא גוואטמלה: "אנו מקווים כי במהלך 6 חודשי הניסיון ניווכח להתקדמות של איראן בדרך הטובה ביותר, ונראה האם ישנו הרצון הטוב להפסיק את מרוץ החימוש. אנחנו מייחסים חשיבות רבה לביטחון מדינת ישראל ועמה".

    נשיא גוואטמלה הרחיב על מטרת ביקורו והרצון להרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות ואמר: "עבורי זה כבוד עצום להיות הנשיא הראשון מגוואטמלה המבקר רשמית במדינת ישראל. אנו מברכים על שיתוף הפעולה בין המדינות והעברת הידע על מנת להתגבר על העוני ולהשיג קדמה במדע בחינוך ובטכנולוגיה". בהמשך קיימו הנשיאים פגישת עבודה מדינית בה דנו בנושאים הבוערים על סדר היום העולמי, בסוגיית הגרעין האיראני, המשא ומתן מול הפלסטינים, ובחיזוק היחסים האסטרטגיים בין ישראל וגוואטמלה.

    New_MN1_9563

    New_MN1_9530

    New_MN1_9469

    New_MN1_9441



    0 תגובות